Дистанції колій повинні мати:
– креслення й описи всіх споруд та пристроїв колійного господарства, що знаходяться в дистанції, а також відповідні стандарти та норми;
– масштабні й схематичні плани станцій, поздовжні профілі усіх головних та станційних колій, сортувальних гірок, а також під’їзних колій, де обертаються локомотиви залізниці.
Поздовжні профілі сортувальних гірок, підгіркових та витяжних колійна сортувальних, дільничних і вантажних станціях перевіряються не рідше одного разу на три роки, на решті станційних колій профіль перевіряється не рідше одного разу на 10 років. Після кожної перевірки у місячний термін дані про стан плану й профілю колії продаються службою колії начальнику служби перевезень. Поздовжній профіль головних колій на перегонах перевіряється в період проведення капітального й середнього ремонту колій. За результатами перевірок встановлюються конкретні строки виконання робіт по виправленню профілю. Ділянки, на яких виконується реконструкція колії та інші роботи, що викликають зміну плану й профілю, перевіряються виконавцями робіт після їх закінчення з поданням у дистанцію колії, а на станціях — і начальнику станції відповідної документації.
Зміна профілю й плану колії на електрифікованих ділянках проводиться за узгодженням із начальником дистанції електропостачання.
При спорудженні на території станції нових об’єктів, розширенні або перенесенні існуючих будь-яка організація, що виконує такі роботи, повинна негайно передавати начальнику дистанції колії і начальнику станції виконавчу документацію, що визначає прив’язку об’єкта до існуючого розвитку станції.
Земляне полотно, верхня будова колії та штучні споруди
3.8. Ширина земляного полотна зверху на прямих ділянках колії має відповідати верхній будові колії. На існуючих лініях до їх реконструкції допускається ширина земляного полотна не менша: на одноколійних — 5,5 м, двоколійних — 9,6 м, а в скельових та дренуючих грунтах не менша: на одноколійних — 5,0 м, двоколійних — 9,1 м. Мінімальна ширина узбіччя земляного полотна зверху має бути 0,4 м з кожного боку колії.
На кривих ділянках радіусом меншим 2000 м земляне полотно розширюється за встановленими нормами.
Для залізничних колій, що будуються, та других колій ширина земляного полотна зверху має відповідати вимогам Державних будівельних норм і правил України.
Брівка земляного полотна у місцях розливу води має бути не менш ніж на 0,5 м вище максимальної висоти накочування хвилі при сильних вітрах.
3.9. Ширина колії на дерев’яних шпалах між внутрішніми гранями головок рейок на прямих ділянках і на кривих радіусом 650 м і більше — 1520 мм. Ширина колії на дерев’яних шпалах більш крутих кривих повинна бути:
при радіусі від 649 м до 450 м — 1530 мм;
при радіусі від 449 м і менше — 1535 мм.
Для колії на залізобетонних шпалах ширина колії на прямих і кривих при радіусі 300 м і більше — 1520 мм.
На існуючих лініях з раніше укладеною колією допускається на прямих і кривих ділянках колії радіусом більше 650 м розмір ширини колії — 1524 мм. При цьому на більш крутих кривих ширина приймається:
при радіусі від 650 м до 450 м — 1530 мм;
при радіусі від 449 м до 350 м — 1535 мм;
при радіусі від 349 м і менше — 1540 мм. Відхилення від встановлених розмірів ширини колії, які не потребують усунення на прямих і кривих ділянках колії, не повинні перевищувати по розширенню +8 мм і по звуженню — 4 мм. На ділянках, де встановлені швидкості руху 50 км/год і менше, — по розширенню +10 мм, а по звуженню — 4 мм.