Котловани для анкера повинні розташовуватися так, щоб відтяжки знаходилися у вертикальній площині анкеровки проводу, а при неможливості – уздовж колії. У цьому випадку анкери встановлюються з тим же габаритом, що й анкерні опори.
5.1.4. Винести із зони роботи або демонтувати проводи освітлення, групового заземлення, хвилеводу та інші пристрої, що перешкоджають роботі механізмів.
5.2. Напередодні робіт, з урахуванням застосовуваних механізмів, передати заявку енергодиспетчеру: на надання “вікна” у русі поїздів (при роботі з колії); на видачу попереджень поїздам; на зняття напруги і заземлення проводів та устаткування, якщо під час роботи деталі механізмів можуть наблизитися до них на відстань менше 2 м.
5.3. Одержати наряд на виконання робіт та цільовий інструктаж від особи, що видала його.
5.4. Підготувати інвентарні щити з рамними розпірками для кріплення вертикальних стінок котловану при розробці в слабких ґрунтах, а також щити для закриття котловану (при установці опорних конструкцій у котлован на наступну добу).
Рекомендується розробляти котловани одночасно з установкою опор і фундаментів в одне “вікно”.
5.5. Уточнити по документації розміри котловану в плані і глибину його розробки.
5.6. Підібрати монтажні приладдя, захисні засоби, сигнальні приладдя та інструмент, перевірити їх справність і терміни випробувань. Завантажити їх на транспортні засоби. Сформувати установочний поїзд. Маневрові пересування зробити на під’їзних коліях виробничої бази ЕЧ або на коліях станції примикання з дозволу чергового по станції, з дотриманням вимог технічно-розпорядчого акту станції.
5.7. Організувати переїзд установочного поїзда з бригадою на станцію, що обмежує перегін або на станцію, де у відповідності з нарядом буде виконуватися робота. Відправлення і рух поїзда здійснюється з дозволу чергового по станції (поїзного диспетчера) порядком, встановленим Інструкцією з руху поїздів.
При роботі “з поля” комплекс механізмів із бригадою переміщується до місця роботи автомобільними шляхами.
5.8. Повідомити енергодиспетчера або одержати наказ енергодиспетчера із зазначенням часу початку і закінчення робіт та, при необхідності, про зняття напруги і заземлення проводів та устаткування, що знаходяться в зоні робіт. При роботі “з поля” переконатися у видачі попереджень поїздам.
При роботі на станції погодити її виконання з черговим по станції, оформивши запис у “Журналі огляду колій, стрілочних переводів, пристроїв СЦБ, зв’язку і контактної мережі“ ф. ДУ-46, а на ділянках обладнаних диспетчерською централізацією – поїзним диспетчером.
5.9. Після закриття колії станції одержати дозвіл чергового по станції, а перегону (колії перегону) – дозвіл поїзного диспетчера на його зняття.
Установочний поїзд відправляється на перегін на правах господарчого поїзда порядком, встановленим Інструкцією з руху поїздів.
5.10. Після прибуття на місце робіт провести цільовий інструктаж членам бригади, з розписом кожного у наряді. Чітко розподілити обов’язки між виконавцями.
Перевірити присутність представників дистанції колії та організації-власника підземних комунікацій.
5.11. Приєднати до тягової рейки заземлювальну штангу і підготувати її для завішування на струмовідні частини.
При роботі “з поля” огородити місце роботи переносними сигналами “С” (свисток). Заземлити раму бурильної установки на автоходу при роботі без зняття напруги поблизу проводів, що знаходяться під напругою, мідним переносним заземленням перерізом 50 мм2 на інвентарний заземлювач або на тягову рейку. Установка заземлювача не потрібна для механізму на гусеничному ходу.
При проведенні робіт зі зняттям напруги і заземленням стумовідних частин, установити заземлювальні штанги на проводи та устаткування відповідно до наряду. Здійснити допуск бригади до виконання робіт.
6. Схема послідовного технологічного процесу
6.1. Розробка котловану
6.1.1. Після зупинки механізму біля місця розробки котловану, загальмувати його ручним гальмом. Закріпити за рейки захватами, що перешкоджають сходу з рейок, установити аутригери в робоче положення. Розгорнути робочий орган перпендикулярно осі колії з необхідним вильотом і приступити до розробки котловану.
Розробку котловану вести так, щоб можна було установити опору або фундамент у проектне положення.
Ґрунт, вийнятий з котловану, розташовувати з дотриманням габариту наближення будівель, не засипаючи кювет.
Розробку котлованів під консольні опори та анкери, без кріплення стінок, допускається робити:
- при установці опорних конструкцій у котлован, безпосередньо, за механізованою їх розробкою в одне і теж “вікно”;
- у виїмках і нульових місцях зі стійкими ґрунтами, при відстані від осі колії до найближчої грані опори не менш 4,9 м;
- при глибині промерзлого ґрунту не менш 0,8 м (у зимовий час);
- у сухих зв’язних ґрунтах при габариті опор (анкерів) не менше 3,1 м.
У разі потреби, кріплення котлованів з вертикальними стінками робити інвентарними щитами і рамними розпірками, що опускаються і розкріплюються зверху, без спуску робітників у котлован.
Розробку котлованів в особливих геологічних умовах виконувати за індивідуальном проектом, з розробкою технології, по фактичних витратах праці. Роботи виконувати під керівництвом начальника району контактної мережі.
З появою деформацій, що викликають порушення стійкості земляного полотна зміцнити стінки котловану інвентарними щитами, через представника дистанції колії заявити про обмеження швидкості руху поїздів або встановлення пропуску поїздів із провідником.
6.1.2. Не використані протягом “вікна” котловани, на станціях і зупиночних пунктах закрити переносними щитами або встановити огородження з дотриманням габариту наближення будівель.
Розрив у часі між розробкою котловану та установкою в нього опорних конструкцій, як правило, не повинен перевищувати однієї доби.
6.1.3. Перевірити розміри котловану в плані (повинна забезпечуватися вільна установка фундаменту або опори з лежнями, або опорними плитами, з урахуванням можливості ущільнення ґрунту в пазухах); за глибиною (проектний розмір з допуском ± 100 мм); за відстанню від осі колії до передньої грані опори (проектний габарит з допуском + 150 мм).
6.1.4. У котлованів під фундаменти опор гнучких поперечин спланувати дно, із присипкою його і трамбуванням шаром щебеню, товщиною 5 – 10 см. Опорна площина дна повинна бути горизонтальною.
6.1.5. Привести робочий орган котлованокопача у транспортне положення, підняти аутригери або звільнити рейкові захвати.
7. Закінчення робіт
7.1. Зняти заземлювальні штанги – при роботі зі зняттям напруги і заземленням або від”єднати заземлювальну штангу від тягової рейки – при роботі без зняття напруги поблизу струмовідних частин, що знаходяться під напругою. Зняти огородження місця робіт – при роботі “з поля”.
7.2. Зібрати матеріали, монтажні приладдя, інструмент, захисні засоби і завантажити їх на транспортний засіб.
7.3. Дати повідомлення енергодиспетчеру про закінчення робіт. При роботі на станції оформити запис у “Журналі огляду колій, стрілочних переводів, пристроїв СЦБ, зв’язку і контактної мережі“ ф. ДУ-46.
7.4. Привести механізми в транспортне положення і повернути їх з перегону на станцію примикання на правах господарчого поїзда порядком, встановленим Інструкцією з руху поїздів.
7.5. Повернутися на виробничу базу ЕЧ.
При роботі “з поля” механізми повертаються на виробничу базу ЕЧ своїм ходом по автомобільних шляхах.